بياييم امروز يكم در مورد مسايل فراطبيعي ( ماورالطبیعه) صحبت كنيم...
 
درباره وبلاگ


سلام سعي دارم اين وبلاگ رو تبديل كنم به گوشه اي دنج براي تمام كساني كه روحيه اي حقيقت طلب و احتياج به هم فكري،تبادل نظر و كمي شايد آرامش داشته باشند اميدوارم كه در اين راه موفق و از كمك هاي دوستان بهره مند شوم .
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان يه گوشه دنج و آدرس yegosheyedenj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 231
بازدید کل : 82852
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


يه گوشه دنج
در مواقعي كه از همه چيز خسته اي دوست داري يه جايي باشي آروم و دنج كه خودت رو آروم كني اون موقع است كه يه گوشه ي دنج معني پيدا مي كنه




با  سلام

خوب بياييم امروز يكم در مورد مسايل فراطبيعي ( ماورالطبیعه) صحبت كنيم...

آیا قدرتهای ماورالطبیعه وجود دارد؟

به ماورالطبیعه اعتقاد دارین؟

آيا جهان ما يك بعد دارد يا ما در يك دنياي چند بعدي زندگي مي كنيم ؟

تا حالا شنیدین که کسی از این قدرتها داشته باشه؟

آيا موجودات ماورالطبیعه اي هم وجود دارند؟

آيا اين موجودات فرا زميني همان جن و شياطين نيستند ؟

و ...

معمولا وقتي در مورد اين سري موضوعات شروع به بحث ميشه عده اي سريع گارد ميگيرن كه باز يكي مي خواد با سفسته كردن هاش از يك چيز افسانه اي و دروغين صحبت كنه و چه بسي بخواد از اين موضوع نتيجه گيري هاي اخلاقي و ديني كنه كه به  روحيات بعضيا خوش نياد البته اونم دليل داره كه بر مي گرده به اجتماعي كه در اون در حال زندگي هستيم  ولي خوب بهتر هست هر از چند گاهي از اون غار فكري كه براي خودمون درست كرديم بيرون بياييم و بدون ترس و واهمه از اين كه كي چي مي خواد بگه توجه كنيم به موضوعاتي كه مطرح ميشه شايد چيز قابل تأملي تونستيم پيدا كنيم .

 با اين مقدمه بر ميگرديم به موضوع بحث ... .

اول ببينيم معني فراطبيعي ( ماورالطبیعه) چيه:

فراطبيعي يا فراسرشتي يا ماوراءالطبيعي به مسائل يا پنداشت هاي جادويي ،ديني يا نيرو هاي نا شناخته اي اطلاق مي گردد كه در شرايط عادي در يافتني نباشند و تنها از روي آثارشان تشخيص پذير باشند . «فراهنجار» كه گاه براي رساندن اين معني به كار ميرود.

اين تعريفي بود كه سايت ويكيپديا براي اين واژه داشت كه البته همين تعريف هم قابل توجه و تأمل هست .

نميشه گفت كه مسائل يا پنداشت هاي جادويي، ديني هم مي تونن باشند اين دو واژه معني متقابلي مي تونن داشته باشن .

در حال حاضر لغت متافیزیک از پیشوند «متا» به‌معنای وراء، فرا، ماوراء، بعد و پشـت و کلمـه‌ی «فیزیـک» به‌معنـای طبیعـت تشـکیل شده است. منظور از طبیعت، دنیایی است که در حال حاضر، در آن زندگی کرده، آن را احسـاس و ادراک می‌نماییم. پس متافیزیک به‌معنای ماوراءالطبیعه، مابعد‌الطبیعه و یا فوق‌طبیعت است و شامل بخـش‌هـایی از جهان بی‌کران هستی و موجوداتی می‌شود، که از حوزه‌ی ادراک حـواس پنج‌گانه‌ی ظاهری ما خارج است.متافیزیک عبارت است از پدیده‌ها و‌ امور ‌ماورایی و فوق‌طبیعی که با ابعاد ماورایی انسان سروکار دارد. متافیزیک دارای دو وجه مثبت و منفی می‌باشد و به‌طبع می‌توان از آن حسن استفاده و یا سوء استفاده کرد. از آنجا که متافیزیک با درون انسانها ارتباط دارد، می‌تواند بسیار نافذ و اثرگذار باشد.

 

 

 

 متافیزیک از ریشه‌ی «متافیزیکاس» که یک کلمه‌ی یونانی می‌باشد، گرفته شده است. کلمـه‌ی متافیزیکـاس از دو بخش «متا» به‌‌معنای «تغییر» و «فیزیکاس» به‌معنـای طبیعت تشـکیل شده‌است. برخی نیز متافیزیک را از ریشه‌ی یونانی «متاتافوسیکا» دانسته‌اند که با حذف حرف اضافه «تا» و تبدیل «فوسیکا» به «فیزیک» به‌صورت متافیزیک درآمده است.

 

متافیزیک مسیر یک طرفه‌ای است که از یک نقطه شروع شده، تا بینهایت ادامه دارد و غیر قابل برگشت است، چون دقیقاً متناسب و منطبق با فطرت و درون ما است، هر فردی پس از آشنایی با متافیزیک و قرار گرفتن در مسیر آن، آنقدر لذت معنوی خواهد‍‍ برد که خود حاضر به برگشتن نمی‌باشد.

 

اهم مباحثی‌که در متافیزیک مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند شامل مبانی متافیزیک، عوالم متافیزیک، دانش متافیزیک و موجودات متافیزیک می‌باشد. مبانی متافیزیک به معنی شناخت فیزیک و متافیزیک، شناخت زمان، مکان، ماده و انرژی و تبیین وضعیت و نقش آنها در فیزیک و متافیزیک است. عوالم متافیزیک، بخش‌هایی از جهان هستی است که از حوزة ادراک ظاهری ما خارج می‌باشد، برای مثال عالم ذر و عالم برزخ. در دانش متافیزیک با یک دیدگاه کُل‌نگر به جستجوی پاسخ سؤالات اساسی همچون فلسفه خلقت انسان و جهان، وضعیت انسان در قبل و بعد از این جهان و می‌پردازیم. در بخش موجودات متافیزیک می‌توان به فرشتگان، ارواح، جن و ابعاد ماورائی انسان و شاید بسیاری از موجودات غیر فیزیکی دیگر که ما از آن آگاهی نداریم اشاره نمود.

 

«دانشکده‌ی متافیزیک کی‌آرا» در استرالیا، متافیزیک را «رفتن به ورای مادّه» توصیف کرده است. «دانشکده‌ی مطالعات متافیزیک»، متافیزیک را علم «بودن» می‌داند، همچنین معتقد است که متافیزیک علم یا فلسفه‌ای است که ذات، علل اولیّه و یا قوانین حاکم بر تمام مخلوقات را به‌طور سازمان یافته بررسی می‌کند؛ بررسی حقیقت و ذات جهان نیز در همین مقوله قرار می‌گیرد. در تعریف این دانشکده، متافیزیک، رفتن به ورای حواسّ پنج‌گانه آمده است. همچنین آمده است که متافیزیک راهی است که زندگی را در سطوح روحی، روانی، ذهنی و فیزیکی تشریح می‌کند.

در متون و منابع «دانشگاه بین‌المللی متافیزیـک»، «دانشـگاه اطلاعات متافیزیک»، «دانشگاه مطالعات ماورایی» و «دانشگاه ایالتی متافیزیک» نیز تعاریفی مشابه آنچه ذکر گردید، از متافیزیک آمده است. «انجمن جهانی متافیزیک»، «انجمن متافیزیک دنیا»، «جامعه‌ی بین‌المللی متافیزیک»، «انجمن تحقیقات متافیزیک»، «انجمن دکترهای متافیزیک»، «آکادمی متافیزیک» و «آکادمی بین‌المللی آگاهی» نیز تعاریف مشابهی از متافیزیک ارائه کرده‌اند. حکیمان مابعد‌الطبیعی از جمله افلاطون، فارابی، ملاصدرا، آگوستین، لایب‌نیتز و سایرین نیز تعاریف نزدیک به مضامین فوق‌الذکر دارند. دکتر شالکو و دکتر باتلر نیز همین مفاهیم را با بیان دیگـری ابراز داشته‌اند. بسیاری از استادان و پژوهشـگران معاصـر نیز بر همـین عقیده‌اند.

 

متن بالا و توضيحاتي كه داده شد كه از مرجع متافیزیک ایران نقل قول شده بود معنا و مفهوم نسبتاً روشن كننده و دور نمايي كلي بر موضوع صحبت را بر ما نمايان مي كند با اين مقدمه و آشنايي حركتي به سمت مباحثي كه حول اين محور هست و  بررسي ميكنيم  آثار و نشانه هايي كه در جهان ما يا حتي اطراف ما در حال وقوع مي باشد.

 

منتظر مطالب بعدي باشيد

با تشكر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: